Vyzerá to, že používate zastaralú verziu Internet Explorer. Radšej si prehliadač aktualizujte alebo vyskúšajte iný.  ×

Za účelom triedenia obsahu nevhodného pre mladistvých, vás prosíme o vyjadrenie, či ste už dosiahli plnoletosť: ÁNO, som starší 18 rokov NIE, som mladší

Často kladené otázky

Potrebujete poradiť? Ak nenájdete odpoveď tu, skúste nám napísať pomocou kontaktného formulára.

Osobné fotografie a videosúbory

Sú fotky vašej rodiny a najmä vašich detí na Ulož.to v bezpečí?

Súbory ako také určite, ale fotky vašich detí vo vani či pri mori zrejme nechcete ukazovať úplne všetkým.
V prípade nahrávania najmä nahých detí na internet, ich nezabudnite vždy chrániť pred neželanými zrakmi jednoducho tak, že súbory a zložky s deťmi nastavíte ako súkromné alebo ich zabezpečíte heslom, čo odporúčame zakaždým, ak sa tam vyskytujú vaše deti čiastočne či úplne obnažené!

Je rozumné nahrávať osobné fotografie a videá ako anonymný užívateľ?

Táto možnosť tu síce existuje, ale pre túto povahu súborov ju naozaj silne neodporúčame!
Anonymné súbory totiž nemôžete označiť ako súkromné a v prípade administračného pochybenia a presunu súborov na inú službu, nemáte nad nimi už žiadnu kontrolu.
Pre osobné fotografie a videá tak vždy odporúčame pracovať len ako prihlásený používateľ, ktorý všetky tieto možnosti k dispozícii má.

Prehrávanie videa BETA

Ako funguje online prehrávanie videa? Môžem taký súbor aj stiahnuť?

Niektoré súbory na Ulož.to sú k dispozícii pre prehrávanie online. To ale nič nemení na možnosti sťahovania.
Krátke videá môžete prehrať zadarmo, dlhšie potom po prihlásení za kredit. Keď spustíte prehrávanie, odpočíta sa vám rovnaké množstvo kreditu ako pri stiahnutí súboru. Súbor, za ktorý sa vám odpočítal kredit, potom môžete ďalších 24 hodín sťahovať alebo prehrávať, ako sa vám páči.

Prečo nie je možnosť online prehrávania u všetkých videí?

Na prehrávanie sú vhodné len niektoré formáty videí. Túto službu stále ponúkame len v BETA verzii a postupne pracujeme na rozširovaní jej možností.

Sťahovanie

Nefunguje tlačidlo "Stiahnuť"

Tento problém môže spôsobovať nainštalovaný doplnok internetového prehliadača či aplikácie v PC. Odporúčame vykonať antimalware kontrolu vášho zariadenia, vrátane doplnkov v internetovom prehliadači, napr. podľa návodu na adrese: http://odstranitvirus.cz/rocket-tab/.

Súbor, ktorý chcem stiahnuť, vyžaduje heslo. Čo to znamená?

Heslo slúži pre uzamknutie súboru, pozná ho iba majiteľ súboru, ktorý heslo zadal pri nahrávaní. Pokiaľ u súboru nie je možnosť zaslania správy uploaderovi, pravdepodobne si neželá súbor zverejňovať. V takom prípade nie je reálne heslo zistiť.

Po prihlásení k účtu sa mi pri pokuse o prevzatie súboru zobrazuje hláška "Odkaz na súbor je neplatný". Môžete mi pomôcť?

Skúste odškrtnúť voľbu KONTROLA IP ADRESY, ktorú nájdete v nastaveniach účtu (ulozto.sk/nastavenia) a sťahovanie zopakujte.

Ak sa vám nastavenie nedarí zmeniť, postupujte podľa inštruktážneho videa: ulozto.sk/xZodJdE/nastaveni-uctu-mp4 .

Veľkosť súboru je v skutočnosti menšia ako uvádzate. Súbor sa mi nesťahuje do konca. Vysvetlíte mi prečo?

Mohlo dôjsť k tomu, že dáta neboli správne nahrané. Rozdielna dátová veľkosť súboru na Ulož.to a na vašom disku má obvykle inú príčinu. Uvádzaná veľkosť uploadovaných dát je informatívna a vychádza z jednoduchšieho prepočtu (1 GB = 1 000 MB), ako vykonáva váš počítač, ktorý ukazuje presnú dátovú veľkosť (1 GiB = 1 024 MiB).

Sťahovanie pomocou dobitého kreditu je pomalé. Občas dokonca horšie, ako free sťahovanie. Pomôžete mi?

Mohol sa vyskytnúť problém na obvyklej trase medzi vami, poskytovateľom vášho pripojenia a našimi servermi.
V nastaveniach účtu ( uloz.to/nastavenia ) nájdete možnosť "Preferovaný server", skúste voľbu zmeniť.
Ak sa vám nastavenie nedarí zmeniť, postupujte podľa inštruktážneho videa: ulozto.sk/xZodJdE/nastaveni-uctu-mp4.

Sťahovanie pomocou dobitého kreditu je pomalé. Zmena uprednostňovaného servera nepomáha. Ako postupovať ďalej?

Napíšte, prosím, našej užívateľskej podpore čo najviac informácií o vašom pripojení a probléme. Pracovník podpory vám prípadne zašle konkrétne otázky či sadu testov, ktoré vám pomôžu situáciu lepšie analyzovať. Základné pomocné otázky uvádzame v príklade nižšie.

"Aké máte pripojenie k internetu? Urobte prosím test rýchlosti na speedmeter.internetprovsechny.cz a zašlite nám odkaz stránky s výsledkom merania.
Evidujete pomalé sťahovanie u viacerých súborov alebo len u jedného? Môžete prípadne zaslať konkrétny odkaz na súbor, ktorý sa vám sťahuje pomaly? "

Sťahovanie pomocou dobitého kreditu je pomalé, aj keď test rýchlosti vychádza dobre. Čo mám robiť?

Čo robiť, keď je sťahovanie za kredit pomalé, nepomáha zmena uprednostňovaného servera a pritom test rýchlosti vychádza dobre? V takom prípade nemusí byť chyba ani v našej infraštruktúre, ani u vášho zariadenia. Skúste sa obrátiť na vášho poskytovateľa internetu.
Hlavne v špičkách je totiž možné, že niektorí poskytovatelia rýchlosť sťahovania z dátovo náročných služieb typu Ulož.to spomaľujú, aj keď sa o tom nikde oficiálne nedočítate. Ide o tzv. riadenie dátového toku v rámci poskytovania zdieľaného pripojenia k internetu. Takúto situáciu sme zaznamenali napr. u zákazníkov s pripojením cez linku O2.

Free sťahovanie je pomalé. Kde je sľúbených 300 kB/s?

Uvádzaná rýchlosť 300 kB/s je maximálna možná, ale nie je garantovaná. Rýchlosť free sťahovania môže byť obmedzená podľa aktuálneho vyťaženia jednotlivých serverov. U sťahovania s dobitým kreditom toto obmedzenie nie je.

Je možné sťahovať z príkazového riadku napríklad skrz NAS zariadenia?

Áno, pri účtoch s kreditom je to možné, príkaz pre stiahnutie je nasledujúci:

curl --connect-timeout 60 -O -L --basic --user uzivatel:heslo 'https://uloz.to/!abcdefg/nazev.souboru'

Je len potrebné nahradiť hodnoty uzivatel a heslo za vaše prihlasovacie údaje k účtu a požadovaný odkaz.

Nahrávanie

Ako nahrám súbor ako súkromný? Čo je to súkromný súbor?

Súkromný súbor je súbor, ktorý je prístupný iba z vášho používateľského účtu. Ostatným užívateľom sa nezobrazí a nemôžu ho stiahnuť.

Pre možnosť nahrávania súkromných súborov je teda nutné prihlásenie k užívateľskému účtu. Akonáhle ste na Ulož.to prihlásený, bude vám možnosť, nastaviť súbor ako súkromný, zobrazená v druhom kroku pridania.

Súbory možno nastaviť ako súkromné ??aj mimo proces uploadovania. Postačí v menu Súbory označiť požadovaný súbor a pomocou tlačidla Vlastnosti zmeniť atribút na Súkromný.

Platby a kredit

Ako dlho platí môj kredit?

Kúpený kredit má zvyčajne platnosť 2 roky od pripísania na účet, rovnako ako kredit dobitý cez kupón. Kredit získaný v rámci programu Uploader platí taktiež 2 roky. Na vyčerpanie kreditu z vernostného programu CreditBack máte 6 mesiacov. Kredit získaný z rôznych marketingových akcií môže mať rôznu platnosť, záleží vždy na konkrétnej ponuke.
Približne dva týždne pred expiráciou vás upozorníme e-mailom a internou poštou, nech stihnete expirujúci kredit ešte vyčerpať.
Na stránke Prírastky kreditu nájdete celú históriu vášho kreditu.

Predĺžim platnosť kreditu tým, že dobijem ďalší kredit?

Nie, platnosť vášho súčasného kreditu sa ďalším dobitím nepredĺži. Každý jednotlivý prírastok kreditu má vlastný dátum expirácie, ktorý nie je možné zmeniť. Na stránke Prírastky kreditu nájdete celú históriu vášho kreditu.

Ako je vypočítaná cena za VIP stiahnutie súboru?

Cena za stiahnutie VIP súboru zobrazovaná v download dialógu je určená najvýhodnejšou cenovou položkou ponúkanej v zvolenej krajine.
Napríklad po zakúpení 340GB kreditu, možno stiahnuť súbor o veľkosti 1GB iba za 0,12 €.

Previedol som vám peniaze, ale kredit stále nemám. Kedy mi ho pripočítate?

Bežný bankový prevod trvá 1 pracovný deň. Víkendové úhrady tak na účet prídu najskôr v pondelok. Pokiaľ sa s dobitím ponáhľate, odporúčame dobudúcna využiť možnosť platby kartou.

Kredit za platbu nemám, čakám už 3 dni. Kde je problém?

Skontrolujte prosím, či boli všetky údaje zadané správne a napíšte našej užívateľskej podpore, ktorá sa s vami pokúsi nájsť riešenie. Pri písaní e-mailu prosíme zaslať čo najviac konkrétnych informácií (VS, číslo účtu ...), pripojte aj potvrdenie o vykonanej platbe.

Rád by som si na Ulož.to dobil kredit. Môžete mi vystaviť doklad o zaplatení?

Daňový doklad poskytujeme na úhrady vykonané bankovým prevodom. Pre vystavenie dokladu stačí kontaktovať našu technickú podporu na podpora@ulozto.sk.

Zaslal som SMS s textom ULOZTO (pre rýchlu registráciu) a prišlo mi nejaké heslo. Čo s ním?

Zaslaním SMS s textom Uložto bola vykonaná tzv. Rýchla registrácia. Vytvorili sme vám účet s prihlasovacím menom totožným s vaším číslom (napr. 420724123123) a heslom, ktoré ste práve obdržal v spätnej SMS. Týmito údajmi sa neregistrujte, ale rovno prihláste na ulozto.sk/login.

V SMS som urobil chybu. Dá sa to riešiť?

Záleží, kde presne bola chyba vykonaná. Napíšte, prosím, našej užívateľskej podpore čo najviac konkrétnych informácií, nezabudnite uviesť telefónne číslo, z ktorého ste nabíjal, a text SMS. Pokúsime sa nájsť riešenie.

Môžem si dobiť pomocou SMS jednorázovo? Nebude mi SMS účtovaná automaticky v pravidelných termínoch?

Ak zašlete SMS na dobitie kreditu, stane sa tak jednorázovo. Zaslanie dobíjacej SMS vás tak žiadnym spôsobom nezaväzuje k nutnosti vykonávať pravidelné dobíjanie. Ďalší kredit si dobijete, až ho budete potrebovať. Aktuálne znenie SMS aj ich ceny nájdete v cenníku.

Všeobecné

Čo je to Ulož.to účet?

Na Ulož.to sa môžete zadarmo zaregistrovať a vytvoriť si tak Ulož.to účet. Ako registrovaný užívateľ máte možnosť bezplatne:

  • Spravovať a organizovať jednoducho vaše uploadované súbory
  • Komentovať a hodnotiť súbory
  • Ukladať si zaujímavé súbory medzi obľúbené
  • Pri problémoch so sťahovaním môžete skúsiť nastaviť iný server pre sťahovanie
  • Využívať možnosti partnerských programov
  • Nakúpiť kredit a stať sa VIP

Je Ulož.to k dispozícii zadarmo?

Áno, Ulož.to je k dispozícii zdarma. Využívať môžete nahrávanie, zdieľanie aj sťahovanie súborov. Ako registrovaný užívateľ máte možnosť bezplatne spravovať vaše súbory.

Pomalé sťahovanie zdarma je obmedzené rýchlosťou 300 kB/s a navyše nemôžete sťahovať viac súborov súčasne. Ak vás nebaví čakať, môžete si kúpiť kredit a využiť rýchle sťahovanie, ktoré je limitované len rýchlosťou vašej internetovej linky. Pozrite si video, kde je vidieť rozdiel medzi pomalým a rýchlym sťahovaním:

Všetky videonávody zo Školy Ulož.to

Tím Ulož.to zároveň ocení aj vyjadrenie podpory v podobe finančného daru.

Nedarí sa mi dostať na Ulož.to, zobrazuje sa mi stránka, že nemám oprávnenie. Kde je problém?

Ak sa vám zobrazila informácia o blokovani prístupu, došlo zrejme k neštandardným prístupom z vašej IP adresy. Je možné, že využívate zdieľanú IP adresu a nemusí sa tak jednať priamo o problém na vašom počítači. Z IP adresy, ktorú používate, zrejme prebiehali takéto požiadavky na náš web, ktoré nebolo možné odbaviť inou cestou. IP adresa bude do 48 hodín automaticky odblokovaná. Jednalo sa o potrebné opatrenie, ako nechať Ulož.to funkčné ostatným používateľom.

Ak sa bude situácia opakovať, prosím kontaktujte vášho poskytovateľa internetového pripojenia, bude potrebné, aby sme situáciu vyriešili priamo s ním.

Nedarí sa mi nájsť súbor, ktorý som v minulosti vyhľadal. Prečo?

Obsah verejného dátového úložiska tvoria dáta zdieľané jednotlivými užívateľmi. Iba oni rozhodujú, čo budú zdieľať a ako dlho.
Ak ste nenašiel súbor, ktorý ste v minulosti vyhľadal, mohlo dôjsť k nasledujúcemu:
1) Dáta boli vymazané užívateľom, ktorý ich nahral. Prípadne nastavil konkrétny súbor ako súkromný.
2) Súbor bol užívateľom určený len pre dočasné zdieľanie a doba, počas ktorej mal byť dostupný, uplynula.
3) Súbor bol odstránený z dôvodu porušenia podmienok Ulož.to (napr. Pornografický materiál porušujúci právne predpisy SR, materiál porušujúci autorské práva, nahlásený oprávneným vlastníkom týchto práv, nedovolená reklama atp.). Naša spoločnosť zasahuje iba v prípade, keď sa preukázateľne dozvie o porušení všeobecných podmienok Ulož.to.
4) Súbor bol odstránený, pretože obsahoval vírus či malware. Takéto súbory nie je možné uchovávať ani pre osobnú potrebu.
5) Jednalo sa o súbor, ktorý nebol stiahnutý po dlhé časové obdobie a preto bol odstránený na základe všeobecných podmienok.

Užívateľská administrácia

Ako získam odkaz na súbor? Čo je odkaz v tvare http://www.uloz.to/!abcdefgh/nazovsuboru?

Odkaz v tvare http://www.uloz.to/!abcdefgh/nazov_suboru je jedinečný odkaz na detail konkrétneho súboru, pričom "!abcdefgh" nie je myslené doslovne.
Nižšie uvádzame návod, ako je možné takýto odkaz získať:
1. spôsob:
Otvorte si detail súboru (stránka, kde sa zobrazuje obrázkový náhľad a kde je možnosť stiahnutia súboru), potom kliknite na adresný riadok prehliadača, celý odkaz označte, skopírujte do schránky (CTRL + C) a odkaz potom vložte (CTRL + V) do požadovaného dokumentu.
2. spôsob:
Otvorte si detail súboru, pod obrázkovým náhľadom kliknite na možnosť "Zdieľajte", tu skopírujte (CTRL + C) odkaz na súbor, ktorý následne vložte (CTRL + V) do požadovaného dokumentu.

Čo je program CreditBack a ako funguje?

Časť presťahovaného kreditu vraciame späť. Stiahnite viac, dostanete viac. Podrobnosti programu CreditBack.

Môj súbor bol presunutý preč zo služby Ulož.to neoprávnene. Čo môžete urobiť?

Ak bol váš súbor presunutý na službu PORNfile.cz a vy s tým nesúhlasíte, môžete ako jeho vlastník požiadať o presun naspäť tak, že v správcovi súborov odškrtnete vo vlastnostiach súborov voľbu 18+ alebo požiadate o presun priamo z detailu súboru na službe PORNfile.cz.
Vaša žiadosť bude následne posúdená administrátormi služby a podľa jej oprávnenosti schválená alebo zamietnutá. O vybavení žiadosti budete informovaný internou poštou.

Chcel by som zmazať dáta, ktoré som nahral.

Po nahratí súboru sa vám zobrazí odkaz pre stiahnutie súboru a tiež druhý odkaz, ktorý slúži k odstráneniu nahraných dát.
Ak bol súbor nahraný prihláseným užívateľom, možno ho tiež vymazať prostredníctvom užívateľského menu (Súbory).
Ak používate pre nahrávanie File Manager, dôrazne odporúčame prihlásenie k účtu, inak nebudete môcť súbor neskôr sám odstrániť!
V prípade, že pre vás nie je využiteľná ani jedna možnosť, kontaktujte prosím našu technickú podporu s odkazom na súbor (http://www.uloz.to/xabcdefgh/nazov_suboru), ktorý chcete odstrániť.

Ako mám zrušiť účet?

Kontaktujte našu technickú podporu, do žiadosti prosím pripojte vaše prihlasovacie meno a ID účtu, ktoré nájdete v ulozto.sk/nastaveniach.

Kôš na súbory

Čo je to kôš a na čo slúži?

Kôš je miesto, kde končia vymazané súbory prihlásených užívateľov. Vyhodené súbory vidí iba ich vlastník a nikto iný sa k nim nedostane. Kôš slúži hlavne k záchrane súborov vymazaných omylom alebo dlho nepoužívaných súborov. Po dobu 30 dní môže užívateľ súbory obnoviť, stiahnuť alebo natrvalo odstrániť. Po uplynutí tejto lehoty je súbor natrvalo odstránený automaticky.

Ako môžem obnoviť súbor z koša?

Ak vo vašom kôši vidíte súbor, ktorý chcete obnoviť, máte niekoľko možností:

  • Kliknutím na názov súboru si otvorte jeho detail a stlačte fialové tlačidlo Obnoviť
  • Priamo vo výpise koša kliknite na kontextové menu na konci riadku na súbore, ktorý chcete obnoviť, a zvoľte Obnoviť
  • Ak máte v kôši viac súborov a nechce sa vám na ne klikať po jednom, môžete obnoviť celý kôš. To urobíte tlačidlom Obnoviť všetko v dolnej časti Koša
Po tom, čo prebehne obnova, sa súbory vrátia do pôvodného stavu vrátane priečinka a pôvodnej dostupnosti ( Pre verejnosť, Cez odkaz, Len pre mňa )

Ako sa súbor môže dostať do koša?

V kôši skončia všetky vaše vymazané súbory. Slúži napríklad k záchrane súborov, ktoré sám / sama vymažete omylom, alebo ktoré náš automat vyhodnotí ako staré a dlho nepoužívané. Ak sa to stane, upozorníme vás internou správou a e-mailom, nech máte čas súbor obnoviť, ak ho stále potrebujete.

Nahlasovanie súborov

Narazil ste na nevhodný súbor? Oznámte nám to a my sa o neho postaráme

Spravujeme dnes mnoho desiatok miliónov súborov a v takom množstve sa chybička samozrejme občas stane. Ale s vašou pomocou to môžeme napraviť!
Nahlásiť nevhodný súbor nám môžete kliknutím na ikonu vlajočky, ktorú nájdete vždy vpravo dole od náhľadu či ikony súboru. Hlásenie sa dostane k našim administrátorom, ktorí súbor preveria a patrične s ním naložia.